mini alphaNe každé dítě zbožňuje tělesnou výchovu a každý z nás si možná ještě vzpomene na nudné rozcvičky plné dřepů, stojů spatných a spojných, jednonož i obounož, výponů, přísunů, přinožení, posunů a přenosů, výkroků a úkroků, předpažení, vzpažení, upažení, připažení a kdejakých dalších pohybů, které muselo dítě překonat, aby se dostalo ke kýženému fotballu, basketballu či jinému sportu. Příchod moderních technologií nám nabídl celou řadu možností, jak nudnější části tělesné výchovy, na které se často netěší ani sám tělocvikář, obohatit o zajímavé prvky. Ohromný tento potenciál pak nabízejí především humanoidní roboti.

mini skynetV posledních letech zažíváme stále masivnější nárůst různých druhů systémů na bázi uměle inteligence (AI, strojové učení), ať už jde o různé našeptávače, virtuální asistenty (Siri, Google Assistant) nebo třeba chatboty. Nasazení umělé inteligence jsme si vyzkoušeli i my a v rámci našeho projektu E-Bezpečí jsme připravili “inteligentního chatbota”, který umí reagovat na dotazy návštěvníků našeho facebookového profilu či našich internetových stránek.

 

mini educatorV posledních letech začíná stále více škol do své výuky zapojovat nejrůznější druhy moderních informačních a komunikačních technologií. V souvislosti s inovací výuky informatiky, která bude stále více orientována na algoritmizaci a rozvoj informatického myšlení, bude nutné s technologiemi aktivně pracovat především ve všech ostatních neinformatických předmětech.  V praxi to znamená, že budou ICT např. využívat stejně tak učitelé matematiky, češtiny, nebo třeba výtvarné výchovy. Vždy je však nutné mít na paměti, že moderní ICT pomůcky jsou PROSTŘEDKY pro dosažení cílů hodiny, nikoli samotným cílem.